Λευτεριά στην Παλαιστίνη

Λευτεριά στην Παλαιστίνη

Βιβλιο επισκεπτων

Ο καιρός

SOCIAL NETWORK

Αναγνώστες

Blog Archive

Καλώς ήρθατε στο προσωπικό μου blog

Αυτό το blog δημιουργήθηκε τόσο για να εκφράσω τις απόψεις μου σε διάφορα θέματα όσο και να γίνει ένας διάλογος πάνω σε αυτές απο όλους εσάς.
Τρίτη 31 Αυγούστου 2010
Δελτίο Τύπου ΚΕΠΚΑ
Νόμος 3869/2010
Ξεκινάει, αύριο, Τετάρτη 01 Σεπτεμβρίου 2010, η εφαρμογή του Ν.3869/2010, «Ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και άλλες διατάξεις». Το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Κοζάνης εκφράζει την ικανοποίησή του, για το νέο νόμο, που θα δώσει ανάσα, στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.

1.Δικαίωμα να ρυθμίσουν τα χρέη τους έχουν οι οφειλέτες, που δημιούργησαν την οφειλή, τουλάχιστον 12 μήνες, πριν την κατάθεση, στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο, αίτησης, για ρύθμιση των οφειλών τους, δεν έχουν εξοφλήσει κάποιες ή όλες τις, μέχρι σήμερα, δόσεις των δανείων, που επιθυμούν να ρυθμίσουν και δεν έχουν εμπορική ιδιότητα. Η αίτηση στο Ειρηνοδικείο αποτελεί το δεύτερο στάδιο διακανονισμού χρεών και ακολουθεί το στάδιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Δε ρυθμίζονται οι οφειλές, προς το Δημόσιο και τους οργανισμούς αυτοδιοίκησης (πρόστιμα, ποινές, φόροι, τέλη), προς τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και εισφορές προς οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης.
2.Η διαδικασία ρύθμισης χρεών προβλέπει 3 στάδια:
Εξωδικαστικό συμβιβασμό
Ο οφειλέτης, με τη βοήθεια των φορέων, που αναγράφονται, παρακάτω, κάνει μια προσπάθεια να ρυθμίσει τα χρέη του, να συμβιβαστεί, δηλαδή, με τον πιστωτή του. Αν επιτύχει ο συμβιβασμός, συντάσσεται πρακτικό, που επικυρώνεται, από το Ειρηνοδικείο και εφαρμόζεται. Αν δεν επιτύχει, ο φορέας, που βοήθησε τον οφειλέτη, στον εξωδικαστικό συμβιβασμό, εκδίδει βεβαίωση αποτυχίας του συμβιβασμού, η οποία είναι απαραίτητη, για να προχωρήσει η ρύθμιση, στο 2ο στάδιο.
Δικαστικό συμβιβασμό
Μετά την 4η Ιανουαρίου 2011, ο οφειλέτης καταθέτει, στο Ειρηνοδικείο, που εδρεύει, στον τόπο της κατοικίας του, αίτηση, για ρύθμιση οφειλών. Η αίτηση συνοδεύεται, από στοιχεία, για τις οφειλές του, τα οικογενειακά του εισοδήματα, την περιουσία του, σχέδιο διευθέτησης οφειλών, τη βεβαίωση ότι απέτυχε ο εξωδικαστικός συμβιβασμός. Το Ειρηνοδικείο προσπαθεί να συμβιβάσει τα δύο μέρη (οφειλέτη και πιστωτές), ώστε να συμφωνήσουν, σε ένα κοινά αποδεκτό σχέδιο αποπληρωμής. Αν δεν επιτευχθεί η συμφωνία, η ρύθμιση περνά, στο 3ο στάδιο.

Δικαστική ρύθμιση χρεών
Η ρύθμιση των οφειλών, πλέον, γίνεται ενώπιον του δικαστηρίου. Το δικαστήριο μπορεί να διατάξει ρευστοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οφειλέτη, από την οποία μπορεί να εξαιρεθεί μόνον η πρώτη κατοικία, η οποία έχει αξία μικρότερη των αφορολόγητων ορίων απόκτησης πρώτης κατοικίας, προσαυξημένων κατά 50%. Για να διασωθεί η πρώτη κατοικία, ο οφειλέτης πρέπει να αποπληρώσει την οφειλή του, για το σπίτι αυτό, μέχρι το ποσό, που αντιστοιχεί, στο 85% της εμπορικής αξίας του σπιτιού του, μέσα σε χρονικό διάστημα, μέχρι 20 χρόνια.

Για τις υπόλοιπες οφειλές, το δικαστήριο αποφασίζει το ύψος των μηνιαίων δόσεων, που θα καταβάλλει ο οφειλέτης, για τέσσερα χρόνια και τον απαλλάσσει, από το υπόλοιπο. Μέχρι την 3η Φεβρουαρίου 2011, απαγορεύεται ο πλειστηριασμός της πρώτης κατοικίας, εφόσον η αξία της είναι όπως αναφέρουμε, παραπάνω.
1.Ο νόμος προβλέπει συγκεκριμένους φορείς, που θα βοηθήσουν τους οφειλέτες, στο πρώτο στάδιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού:
Συνήγορο Καταναλωτή, τηλ. , 210 6460814
Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού, στις κατά τόπους νομαρχίες
Ενώσεις Καταναλωτών, που είναι εγγεγραμμένες, στο Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών της Γ.Γ.Κ. του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και το οποίο βρίσκεται, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.efpolis.gr/  Μεσολαβητή Τραπεζικών – Επενδυτικών Υπηρεσιών τηλ.2103376700
Δικηγόρους

Ο νόμος προβλέπει ότι οι παραπάνω φορείς μπορούν να συνδράμουν τους καταναλωτές, στο πρώτο στάδιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Για να προχωρήσει ένας οφειλέτης, στο 2ο και 3ο στάδιο της ρύθμισης των οφειλών, είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθεί η διαδικασία του 1ου σταδίου, δηλαδή του εξωδικαστικού συμβιβασμού.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. Νομού Κοζάνης συνδράμει τα μέλη του, σ’ αυτή τη διαδικασία. Όσοι καταναλωτές επιθυμούν να ενταχθούν στις διατάξεις του νόμου αυτού, ας τηλεφωνήσουν στο ΚΕ.Π.ΚΑ. στα τηλέφωνα: 2461042282 Δευτέρα – Παρασκευή (εκτός αργιών) και ώρες 09:00 – 13:00, για να λάβουν περισσότερες πληροφορίες.

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This