Λευτεριά στην Παλαιστίνη
Ο καιρός
Αναγνώστες
Blog Archive
-
►
2018
(18)
- ► Δεκεμβρίου (1)
- ► Σεπτεμβρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (6)
-
►
2016
(29)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (5)
-
►
2015
(92)
- ► Δεκεμβρίου (7)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (5)
- ► Ιανουαρίου (13)
-
►
2014
(113)
- ► Δεκεμβρίου (7)
- ► Σεπτεμβρίου (7)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (9)
-
►
2013
(145)
- ► Δεκεμβρίου (14)
- ► Σεπτεμβρίου (10)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (10)
-
►
2012
(136)
- ► Δεκεμβρίου (18)
- ► Σεπτεμβρίου (11)
- ► Φεβρουαρίου (9)
- ► Ιανουαρίου (4)
-
►
2011
(150)
- ► Δεκεμβρίου (6)
- ► Σεπτεμβρίου (8)
- ► Φεβρουαρίου (15)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
▼
2010
(196)
- ► Δεκεμβρίου (15)
-
▼
Οκτωβρίου
(20)
- Το πρόγραμμα του συνδυασμού μας "ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ"
- Με πλήθος κόσμου έγιναν τα εγκαίνια του εκλογικού ...
- Εγκαίνια Εκλογικού Κέντρου Ενωτικής Κίνησης Σερβίω...
- Δημόσια διαβούλευση για τα διαδικτυακά μέσα ενημέ...
- Επιστολή ΚΕΠΚΑ προς την ανώνυμη εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ...
- Οι εκλογές της 7ης Νοεμβρίου
- Κατάργηση μαθημάτων Πληροφορικής στο Λύκειο
- Το ψηφοδέλτιο ΝΙΚΗΣ της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Δήμου Σερ...
- Σχετικά με την κατάθεση του συνδυασμού ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝ...
- Ανθρώπινο δικαίωμα η πρόσβαση στο καθαρό πόσιμο νερό
- Ημέρα δράσης των bloggers με θέμα το νερό
- To KΕΚΠΑ για το πετρέλαιο θέμανσης
- Αέρας νίκης για τον συνδυασμό του Γιάννη Παπαϊορδα...
- Εκλογές 7ης Νοεμβρίου: μια ακόμη δημοσκόπηση;
- Απολογηθείτε κ. Καραμανλή
- Παρουσίαση του συνδυασμού του Γιάννη Παπαϊορδανίδη...
- Η θέση της Π.Ε.ΚΑ.Π. σχετικά με το «σχέδιο» για τη...
- Εκδήλωση Μορφωτικού Ομίλου Σερβίων "Τα Κάστρα"
- Προεκλογικό spot του Γίαννη Παπαϊορδανίδη
- Ξεκίνησε η Υλοποίηση της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (11)
-
►
2009
(165)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
- ► Φεβρουαρίου (8)
- ► Ιανουαρίου (17)
-
►
2008
(193)
- ► Δεκεμβρίου (31)
- ► Σεπτεμβρίου (41)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (10)
Labels
- Πολιτική (1)
- Αθλητισμός (24)
- ΑΜΕΑ (4)
- Αστρονομία (2)
- Αυτοδιοίκηση (56)
- Δημήτρης Ζιούζιος (3)
- Δήμος Σερβίων-Βελβεντού (97)
- Δημόσια Διαβούλευση (2)
- Δημοψήφισμα 2015 (5)
- Διάφορα (80)
- ΕΑΠΟ (1)
- Εθνική Αντίσταση (2)
- Εκδηλώσεις (265)
- Εκλογές 2009 (15)
- Εκλογές 2014 (7)
- Επιχειρηματικότητα (3)
- ΕΣΚ (23)
- Ευρωβουλή (6)
- Ευρωεκλογές (4)
- Ευρωεκλογές 2009 (13)
- Ευρωκοινοβούλιο (15)
- Ευρωπαϊκή Ένωση (6)
- Θέατρο (25)
- Καλλικράτης (38)
- Κίνημα Αλλαγής (1)
- Κοινωνία (267)
- Κόσμος (57)
- Νέα γενιά (13)
- Νέες τεχνολογίες (107)
- Οικονομία (27)
- Ορειβασία (3)
- Παλαιστίνη (5)
- Περιβάλλον (79)
- Περιφερειακές εκλογές (2)
- ΠΟΑΕΑ. Εθνική Αντίσταση (23)
- ποίηση (2)
- Πολιτική (531)
- Πολιτισμός (87)
- Προστασία Καταναλωτή (43)
- Πρωτογενής τομέας (10)
- Ρατσισμός (5)
- Ρομποτική (4)
- Σέρβια (1)
- Σύλλογος Μεταξιωτών (3)
- Συνέδριο (1)
- Χαμογελο του παιδιού (6)
- Robotics (1)
- TOP Channel (1)
- video (129)
- ziouzios (2)
Καλώς ήρθατε στο προσωπικό μου blog
Αυτό το blog δημιουργήθηκε τόσο για να εκφράσω τις απόψεις μου σε διάφορα θέματα όσο και να γίνει ένας διάλογος πάνω σε αυτές απο όλους εσάς.
Αυτό το blog δημιουργήθηκε τόσο για να εκφράσω τις απόψεις μου σε διάφορα θέματα όσο και να γίνει ένας διάλογος πάνω σε αυτές απο όλους εσάς.
Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010
Τρίτη, Οκτωβρίου 12, 2010 |
Αναρτήθηκε από
Δημήτρης Ζιούζιος |
Επεξεργασία ανάρτησης
Πριν λίγες ημέρες (2/10/2010) εμφανίστηκε στον τύπο, το «σχέδιο» για το Νέο Λύκειο, σύμφωνα με το οποίο το μάθημα της Πληροφορικής δεν θα διδάσκεται πλέον στο Λύκειο.
Το «σχέδιο» αυτό προξένησε ανησυχία, αναστάτωση και αγανάκτηση σε όλους τους εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής, πράγμα που εκφράστηκε άμεσα από την ίδια ημέρα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/AP%2062_03-10-2010.pdf) και με τη συλλογή υπογραφών διαμαρτυρίας των καθηγητών Πληροφορικής (http://www.gopetition.com/petition/39493/sign.html). Σημειώνουμε ότι οι υπογραφές ήδη από την πρώτη εβδομάδα ξεπέρασαν τις 800.
Πιστεύαμε ότι μέσα στη εβδομάδα που πέρασε το «σχέδιο» θα είχε διαψευστεί από το Υπουργείο Παιδείας. Αντίθετα όμως το υπουργείο επιβεβαίωσε την ύπαρξή του, ως πρόταση επιτροπής για το Νέο Λύκειο και προσπαθώντας να μετριάσει τις αντιδράσεις, υποσχέθηκε ότι πριν την τελική κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου θα υπάρξει «διαβούλευση».
Θέλουμε να τονίσουμε και πάλι, ότι στην ψηφιακή εποχή που ζούμε ο πληροφορικός αλφαβητισμός αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την προώθηση όλων των επιστημών, θετικών, τεχνολογικών και θεωρητικών, και είναι απαραίτητος για τη διαμόρφωση συνειδητών πολιτών ικανών να λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις για την κοινωνική εξέλιξη και τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Στη χώρα μας ούτε στο Νέο Σχολείο (Δημοτικό, Γυμνάσιο, ούτε τώρα στο Λύκειο) προκύπτει από πουθενά η προσπάθεια αύξησης των ωρών εκπαίδευσης που αφορούν τις θετικές επιστήμες. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η χώρα μας στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. που αναφέρονται στους δείκτες που αφορούν στις θετικές επιστήμες, είναι στην τελευταία θέση.
Ο σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Λύκειο πέρα από την απόκτηση προηγμένων ικανοτήτων χρήσης των ψηφιακών μέσων πληροφορικής και επικοινωνίας, είναι, να αναπτύξουν οι μαθητές αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες σχετικές με την αλγοριθμική και την ορθολογική χρήση των δεξιοτήτων αυτών στην καθημερινή ζωή. Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής και του προγραμματισμού, όπως συνθήκες ελέγχου, λογικές προτάσεις και συμπεράσματα, κ.ά., συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής στο πλαίσιο της γενικής του παιδείας, οι οποίες - στην πλειονότητά τους - δεν προσεγγίζονται από άλλα γνωστικά αντικείμενα, ενώ όπως φαίνεται από τη βιβλιογραφία, οι μαθητές συναντούν ιδιαίτερες δυσκολίες σε αυτές.
Όλα τα παραπάνω φαίνεται ότι οι συντάκτες του σχεδίου για το Νέο Λύκειο τα αγνοούν. Εύλογα λοιπόν διατυπώνονται πολλά ερωτήματα για τη την επιτροπή που πρότεινε το «σχέδιο»: Ποια είναι η σύνθεση της; Μήπως όλα σχεδόν τα μέλη της είναι μίας συγκεκριμένης ειδικότητας που έβαλε τη σφραγίδα της στο περιεχόμενο του σχεδίου; Υπήρξε οδηγία για μια προσαρμογή - αντιγραφή του προγράμματος του International Baccalaureate (ΙΒ);
Σημειώνουμε ότι στο πρόγραμμα του ΙΒ αλλά και στο «σχέδιο» της επιτροπής του Υπουργείου, εκτός του πυρήνα των βασικών μαθημάτων, υπάρχουν 6 ομάδες μαθημάτων επιλογής, οι 5 από τις οποίες έχουν την ίδια ονομασία και σχεδόν το ίδιο περιεχόμενο. Η μόνη αλλαγή είναι στην ομάδα «Μαθηματικά και Επιστήμη των Υπολογιστών» που υπάρχει στο ΙΒ, η οποία στο «σχέδιο» έχει γίνει «Μαθηματικά» δηλ. δεν υπάρχει η Επιστήμη των Υπολογιστών και στο περιεχόμενο έχει παραληφθεί η Πληροφορική. (βλ.: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Baccalaureate και http://en.wikipedia.org/wiki/IB_Group_5_subjects)
Θεωρούμε επίσης ως αυτονόητο το ότι το υπουργείο Παιδείας και η επιτροπή του «σχεδίου» θα έπρεπε να εξετάσει και το τι γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με το μάθημα της Πληροφορικής. Έτσι θα διαπίστωνε ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Πληροφορική διδάσκεται στο Λύκειο και ως αυτόνομο μάθημα, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα από διάφορους παρατρεχάμενους και όψιμους «ερευνητές». Μάλιστα στις περισσότερες χώρες επιδιώκεται η διδασκαλία, όχι απλώς της χρήσης υπολογιστών, αλλά κύρια της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού. (βλ. «Key Data on Information and Communication Technology in Schools in Europe»: pag 21, figure B3 και pag, 25 figure Β6)
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/048EN.pdf
Το «σχέδιο» αυτό προξένησε ανησυχία, αναστάτωση και αγανάκτηση σε όλους τους εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής, πράγμα που εκφράστηκε άμεσα από την ίδια ημέρα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/AP%2062_03-10-2010.pdf) και με τη συλλογή υπογραφών διαμαρτυρίας των καθηγητών Πληροφορικής (http://www.gopetition.com/petition/39493/sign.html). Σημειώνουμε ότι οι υπογραφές ήδη από την πρώτη εβδομάδα ξεπέρασαν τις 800.
Πιστεύαμε ότι μέσα στη εβδομάδα που πέρασε το «σχέδιο» θα είχε διαψευστεί από το Υπουργείο Παιδείας. Αντίθετα όμως το υπουργείο επιβεβαίωσε την ύπαρξή του, ως πρόταση επιτροπής για το Νέο Λύκειο και προσπαθώντας να μετριάσει τις αντιδράσεις, υποσχέθηκε ότι πριν την τελική κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου θα υπάρξει «διαβούλευση».
Θέλουμε να τονίσουμε και πάλι, ότι στην ψηφιακή εποχή που ζούμε ο πληροφορικός αλφαβητισμός αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την προώθηση όλων των επιστημών, θετικών, τεχνολογικών και θεωρητικών, και είναι απαραίτητος για τη διαμόρφωση συνειδητών πολιτών ικανών να λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις για την κοινωνική εξέλιξη και τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Στη χώρα μας ούτε στο Νέο Σχολείο (Δημοτικό, Γυμνάσιο, ούτε τώρα στο Λύκειο) προκύπτει από πουθενά η προσπάθεια αύξησης των ωρών εκπαίδευσης που αφορούν τις θετικές επιστήμες. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η χώρα μας στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. που αναφέρονται στους δείκτες που αφορούν στις θετικές επιστήμες, είναι στην τελευταία θέση.
Ο σκοπός του μαθήματος της Πληροφορικής στο Λύκειο πέρα από την απόκτηση προηγμένων ικανοτήτων χρήσης των ψηφιακών μέσων πληροφορικής και επικοινωνίας, είναι, να αναπτύξουν οι μαθητές αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες σχετικές με την αλγοριθμική και την ορθολογική χρήση των δεξιοτήτων αυτών στην καθημερινή ζωή. Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθμικής και του προγραμματισμού, όπως συνθήκες ελέγχου, λογικές προτάσεις και συμπεράσματα, κ.ά., συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα των γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτήσει ο μαθητής στο πλαίσιο της γενικής του παιδείας, οι οποίες - στην πλειονότητά τους - δεν προσεγγίζονται από άλλα γνωστικά αντικείμενα, ενώ όπως φαίνεται από τη βιβλιογραφία, οι μαθητές συναντούν ιδιαίτερες δυσκολίες σε αυτές.
Όλα τα παραπάνω φαίνεται ότι οι συντάκτες του σχεδίου για το Νέο Λύκειο τα αγνοούν. Εύλογα λοιπόν διατυπώνονται πολλά ερωτήματα για τη την επιτροπή που πρότεινε το «σχέδιο»: Ποια είναι η σύνθεση της; Μήπως όλα σχεδόν τα μέλη της είναι μίας συγκεκριμένης ειδικότητας που έβαλε τη σφραγίδα της στο περιεχόμενο του σχεδίου; Υπήρξε οδηγία για μια προσαρμογή - αντιγραφή του προγράμματος του International Baccalaureate (ΙΒ);
Σημειώνουμε ότι στο πρόγραμμα του ΙΒ αλλά και στο «σχέδιο» της επιτροπής του Υπουργείου, εκτός του πυρήνα των βασικών μαθημάτων, υπάρχουν 6 ομάδες μαθημάτων επιλογής, οι 5 από τις οποίες έχουν την ίδια ονομασία και σχεδόν το ίδιο περιεχόμενο. Η μόνη αλλαγή είναι στην ομάδα «Μαθηματικά και Επιστήμη των Υπολογιστών» που υπάρχει στο ΙΒ, η οποία στο «σχέδιο» έχει γίνει «Μαθηματικά» δηλ. δεν υπάρχει η Επιστήμη των Υπολογιστών και στο περιεχόμενο έχει παραληφθεί η Πληροφορική. (βλ.: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Baccalaureate και http://en.wikipedia.org/wiki/IB_Group_5_subjects)
Θεωρούμε επίσης ως αυτονόητο το ότι το υπουργείο Παιδείας και η επιτροπή του «σχεδίου» θα έπρεπε να εξετάσει και το τι γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με το μάθημα της Πληροφορικής. Έτσι θα διαπίστωνε ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Πληροφορική διδάσκεται στο Λύκειο και ως αυτόνομο μάθημα, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα από διάφορους παρατρεχάμενους και όψιμους «ερευνητές». Μάλιστα στις περισσότερες χώρες επιδιώκεται η διδασκαλία, όχι απλώς της χρήσης υπολογιστών, αλλά κύρια της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού. (βλ. «Key Data on Information and Communication Technology in Schools in Europe»: pag 21, figure B3 και pag, 25 figure Β6)
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/048EN.pdf
Ετικέτες
Νέες τεχνολογίες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου