Λευτεριά στην Παλαιστίνη

Λευτεριά στην Παλαιστίνη

Βιβλιο επισκεπτων

Ο καιρός

SOCIAL NETWORK

Αναγνώστες

Blog Archive

Καλώς ήρθατε στο προσωπικό μου blog

Αυτό το blog δημιουργήθηκε τόσο για να εκφράσω τις απόψεις μου σε διάφορα θέματα όσο και να γίνει ένας διάλογος πάνω σε αυτές απο όλους εσάς.
Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011
Σύμφωνα με το νόμο 802/1978, 30 ημέρες πριν την έναρξη των εκπτώσεων, απαγορεύεται, στους υπεύθυνους των εμπορικών καταστημάτων, να ανακοινώνουν, προς το κοινό, εκπτώσεις, με οποιοδήποτε τρόπο, ιδίως με διαφήμιση, επιστολές ή ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων. Επιτρέπεται, όμως, να ανακοινώνουν προσφορές. Η διάρκεια των προσφορών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις 10 συνεχόμενες ημέρες και η ποσότητα των ειδών, σε προσφορά, απαγορεύεται να υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών, που διαθέτει το κατάστημα. Όσον αφορά την αναγραφή των τιμών, στα είδη προσφοράς, ισχύουν οι ίδιοι κανόνες, που ισχύουν για τις εκπτώσεις (παλιά – νέα τιμή, σε εμφανές σημείο και οπωσδήποτε, στο σημείο έκθεσης των προϊόντων, σε προσφορά). Δυστυχώς, η νομιμοποίηση των προσφορών, επιτρέπει, να παρουσιάζουν ορισμένες επιχειρήσεις τις εκπτώσεις, ως προσφορές και οι καταναλωτές να μη μπορούν να καταλάβουν τι συμβαίνει και πως θα ψωνίσουν. Από το 2005, μέχρι τον Ιούλιο του 2009, απαγορευόταν εκπτώσεις και προσφορές, 30 ημέρες, πριν τις εκπτώσεις. Το 2009, όμως, χωρίς διαβούλευση, με τους καταναλωτές, η προηγούμενη κυβέρνηση άλλαξε το νόμο. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι αντίθετο, με αυτήν την αλλαγή, γιατί δημιουργεί ένα αλαλούμ, στην αγορά. Ποια είναι η αρχική τιμή ενός προϊόντος, η τιμή πριν την προσφορά ή η τιμή της προσφοράς; Ποια τιμή ψάχνουμε, στις βιτρίνες;

Παρόλο το «αλαλούμ», το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:


1. Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του.
2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον Καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
3. Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας, λόγω εκπτώσεων πρέπει να μας προβληματίζει, ως Καταναλωτές, διότι, πιθανότατα, έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα, ή έχουν αλλάξει οι θέσεις των εμπορευμάτων, ώστε να μην έχουμε σημεία αναφοράς, για σύγκριση τιμών.
4. Η αναγραφή της τιμής, που ίσχυε, πριν τις εκπτώσεις και αυτής, που προκύπτει, από την έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να "φέρει" δύο τιμές ή την τιμή, που ίσχυε, πριν την έκπτωση και, στο ίδιο καρτελάκι, το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό, όμως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται, στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι σαν συνολικό ποσοστό, στις βιτρίνες των καταστημάτων.
5. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε, από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.
6. Πριν τις εκπτώσεις, πρέπει να επισκεφθούμε την αγορά, για να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε και να καταγράψουμε τις τιμές τους, πριν την έκπτωση. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
7. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.
8. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται, σαν "κράχτες". Όταν, όμως, μπαίνουμε, στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
9. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
10. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, στο προϊόν, που αγοράσαμε.
11. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.
12. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί, που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.

Σύμφωνα με την Αγορανομική Διάταξη 14/89, για όλα τα είδη, που εκτίθενται, στις βιτρίνες των καταστημάτων, αναγράφεται, υποχρεωτικά, σε πινακίδα, η τιμή πώλησής τους. Εξαιρούνται, από αυτή την υποχρέωση, τα είδη, που η τιμή τους ξεπερνά τις 2.000 ευρώ ή τα είδη κοσμηματοπωλείου, που πωλούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Δυστυχώς, αρκετοί επαγγελματίες δεν εφαρμόζουν αυτή τη διάταξη.

Παλαιότερες καταγγελίες Καταναλωτών ανέφεραν ότι, στο καρτελάκι, που έφεραν, τα προϊόντα, που αγόρασαν με έκπτωση, πάνω, στην αρχική τιμή είχε κολληθεί αυτοκόλλητο, με την ίδια ή με μεγαλύτερη τιμή. Επειδή, αυτή η πρακτική εξαπατά τους Καταναλωτές, καλούμε όλους να ξεκολλούν, στο κατάστημα το αυτοκόλλητο και να ελέγχουν, αν έχει γίνει πραγματική έκπτωση, από την αρχική τιμή.

Ζητούμε από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να εποπτεύσουν την αγορά, και να επιβάλλουν, επιτέλους, αυστηρές κυρώσεις, σε όσους παρανομούν.

Καλούμε τους Καταναλωτές να αποφεύγουν να κάνουν τις αγορές τους, από καταστήματα, που δε σέβονται τα δικαιώματά μας, όπως αυτά αναλύονται παραπάνω.

Καλούμε την Κυβέρνηση να τροποποιήσει το θεσμικό πλαίσιο, για τις εκπτώσεις, ώστε να σταματήσει η παραπλάνηση των καταναλωτών.

Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής «πλασματικής» έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τηλ. 24610 42282, ώρες 09:00 – 13:00.


Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This