Λευτεριά στην Παλαιστίνη
Ο καιρός
Αναγνώστες
Blog Archive
-
►
2018
(18)
- ► Δεκεμβρίου (1)
- ► Σεπτεμβρίου (2)
- ► Φεβρουαρίου (6)
-
►
2016
(29)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (5)
-
►
2015
(92)
- ► Δεκεμβρίου (7)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (5)
- ► Ιανουαρίου (13)
-
►
2014
(113)
- ► Δεκεμβρίου (7)
- ► Σεπτεμβρίου (7)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (9)
-
►
2013
(145)
- ► Δεκεμβρίου (14)
- ► Σεπτεμβρίου (10)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (10)
-
►
2012
(136)
- ► Δεκεμβρίου (18)
- ► Σεπτεμβρίου (11)
- ► Φεβρουαρίου (9)
- ► Ιανουαρίου (4)
-
▼
2011
(150)
- ► Δεκεμβρίου (6)
- ► Σεπτεμβρίου (8)
-
▼
Ιουλίου
(12)
- Προώθηση νεανικής/νέας καινοτομικής επιχειρηματικό...
- Ανακοίνωση της Νεολαίας ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τις τρομοκρατ...
- INTER’ACTION 2011 - “LIGHTS ON PRESPA”
- Η άνοιξη της πλατείας και της κοινωνίας
- Η εσχάτη προδοσία της χούντας: 37 χρόνια από την ε...
- Μεταξιώτικο Αντάμωμα 2011
- ΚΕΠΚΑ: Απαιτούμε πραγματικές εκπτώσεις και όχι αλα...
- Υπό εξέταση τα όρια ακτινοβολίας των κινητών απαντ...
- Γιορτές της Γης 2011
- Π.Ε. ΠΑΣΟΚ Δυτικής Μακεδονίας: Περιφερειακή Συνδι...
- Γιώργος Παπαμάρκου: Μετά την κρίση
- Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Κοζάνης: Νομαρχιακή συνδιάσκεψη Κοζάνης...
- ► Φεβρουαρίου (15)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2010
(196)
- ► Δεκεμβρίου (15)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (11)
-
►
2009
(165)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
- ► Φεβρουαρίου (8)
- ► Ιανουαρίου (17)
-
►
2008
(193)
- ► Δεκεμβρίου (31)
- ► Σεπτεμβρίου (41)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (10)
Labels
- Πολιτική (1)
- Αθλητισμός (24)
- ΑΜΕΑ (4)
- Αστρονομία (2)
- Αυτοδιοίκηση (56)
- Δημήτρης Ζιούζιος (3)
- Δήμος Σερβίων-Βελβεντού (97)
- Δημόσια Διαβούλευση (2)
- Δημοψήφισμα 2015 (5)
- Διάφορα (80)
- ΕΑΠΟ (1)
- Εθνική Αντίσταση (2)
- Εκδηλώσεις (265)
- Εκλογές 2009 (15)
- Εκλογές 2014 (7)
- Επιχειρηματικότητα (3)
- ΕΣΚ (23)
- Ευρωβουλή (6)
- Ευρωεκλογές (4)
- Ευρωεκλογές 2009 (13)
- Ευρωκοινοβούλιο (15)
- Ευρωπαϊκή Ένωση (6)
- Θέατρο (25)
- Καλλικράτης (38)
- Κίνημα Αλλαγής (1)
- Κοινωνία (267)
- Κόσμος (57)
- Νέα γενιά (13)
- Νέες τεχνολογίες (107)
- Οικονομία (27)
- Ορειβασία (3)
- Παλαιστίνη (5)
- Περιβάλλον (79)
- Περιφερειακές εκλογές (2)
- ΠΟΑΕΑ. Εθνική Αντίσταση (23)
- ποίηση (2)
- Πολιτική (531)
- Πολιτισμός (87)
- Προστασία Καταναλωτή (43)
- Πρωτογενής τομέας (10)
- Ρατσισμός (5)
- Ρομποτική (4)
- Σέρβια (1)
- Σύλλογος Μεταξιωτών (3)
- Συνέδριο (1)
- Χαμογελο του παιδιού (6)
- Robotics (1)
- TOP Channel (1)
- video (129)
- ziouzios (2)
Καλώς ήρθατε στο προσωπικό μου blog
Αυτό το blog δημιουργήθηκε τόσο για να εκφράσω τις απόψεις μου σε διάφορα θέματα όσο και να γίνει ένας διάλογος πάνω σε αυτές απο όλους εσάς.
Αυτό το blog δημιουργήθηκε τόσο για να εκφράσω τις απόψεις μου σε διάφορα θέματα όσο και να γίνει ένας διάλογος πάνω σε αυτές απο όλους εσάς.
Τρίτη 19 Ιουλίου 2011
Τρίτη, Ιουλίου 19, 2011 |
Αναρτήθηκε από
Δημήτρης Ζιούζιος |
Επεξεργασία ανάρτησης
Ξεκίνησε η θερινή περίοδος των εκπτώσεων (15 Ιουλίου-31 Αυγούστου). Οι εκπτώσεις δίνουν μία ευκαιρία, στους Καταναλωτές να επωφεληθούν, από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων, αλλά, συγχρόνως, κρύβουν αρκετές παγίδες.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:
1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε, από τις μεγάλες εκπτώσεις.
2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον Καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
3. Η αναγραφή της τιμής, που ίσχυε, πριν τις εκπτώσεις και αυτής, που προκύπτει, από την έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να "φέρει" δύο τιμές ή την τιμή, που ίσχυε, πριν την έκπτωση και, στο ίδιο καρτελάκι, το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό, όμως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται, στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι σαν συνολικό ποσοστό, στις βιτρίνες των καταστημάτων.
4. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε, από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.
5. Θα αποβεί πολύ χρήσιμο, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούμε την αγορά, για να δούμε τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
6. Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του.
7. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.
8. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται, σαν "κράχτες". Όταν, όμως, μπαίνουμε, στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
9. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
10. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, στο προϊόν, που αγοράσαμε.
11. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.
12. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί, που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.
Σύμφωνα με την Αγορανομική Διάταξη 14/89, για όλα τα είδη, που εκτίθενται, στις βιτρίνες των καταστημάτων, αναγράφεται, υποχρεωτικά, σε πινακίδα, η τιμή πώλησής τους. Εξαιρούνται, από αυτή την υποχρέωση, τα είδη, που η τιμή τους ξεπερνά τις 2.000 ευρώ ή τα είδη κοσμηματοπωλείου, που πωλούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Δυστυχώς, αρκετοί επαγγελματίες δεν εφαρμόζουν αυτή τη διάταξη.
Σύμφωνα με το νόμο 3377/2005, 30 ημέρες πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, απαγορεύονταν, οι προσφορές. Το καλοκαίρι του 2009, το τότε Υπουργείο Ανάπτυξης κατήργησε την απαγόρευση, χωρίς καμιά προηγούμενη διαβούλευση, με τους καταναλωτές. Αυτή η ρύθμιση, δημιούργησε σύγχυση, στους καταναλωτές, που δε θα γνωρίζουν ποια είναι τελικά, η αρχική, η κανονική τιμή ενός προϊόντος. Υποτίθεται ότι ακόμα και σήμερα, με βάση τα όσα έμειναν, από το νόμο 3377/2005, σε ισχύ, επιτρέπονται, οι προσφορές, για χρονικό διάστημα το πολύ 10 συνεχόμενες ημέρες και για ποσοστό το πολύ 50% του συνόλου των εμπορευμάτων, που διαθέτει το κατάστημα. Σήμερα, βλέπουμε ότι στις βιτρίνες υπάρχει ένα ποσοστό έκπτωσης «κράχτης», το οποίο παραπλανά τους καταναλωτές ότι όλα τα εμπορεύματα έχουν έκπτωση.
Όταν το 2005, ψηφίστηκε ο νόμος 3377, η τότε κυβέρνηση υποσχόταν εποπτεία και ρύθμιση της αγοράς και προστασία των καταναλωτών, από ένα καθεστώς ασυδοσίας, όπου επί 10 μήνες γινόταν εκπτώσεις και προσφορές και δύο μήνες υπήρχαν κανονικές τιμές. Από το 2009, επιστρέψαμε, στο παλιό άναρχο καθεστώς. Δεν μπορεί να υπάρχει το άλλοθι της κρίσης, για παράνομες «προσφορές». Αν, πράγματι, θέλουν να πουλήσουν, σε χαμηλές τιμές, μπορούν να το κάνουν νόμιμα, χωρίς παραπλανητικές τυμπανοκρουσίες.
Ζητούμε από τη σημερινή κυβέρνηση να αποφασίσει ποιος νόμος θα εφαρμόζεται και να διασφαλίσει την εφαρμογή του. Βιώσαμε, στο παρελθόν, αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές, οι οποίες νόθευαν τον υγιή ανταγωνισμό και εξαπατούσαν τους καταναλωτές. Δεν πρέπει να επιστρέψουμε, στο παλιό καθεστώς των πλασματικών εκπτώσεων, όλο το χρόνο, που οδηγούσε στην παραπλάνηση των καταναλωτών.
Καλούμε τους Καταναλωτές να αποφεύγουν να κάνουν τις αγορές τους, από καταστήματα, που δε σέβονται τα δικαιώματά μας, όπως αυτά αναλύονται παραπάνω.
Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής «πλασματικής» έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τηλ. 24610 42282.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:
1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε, από τις μεγάλες εκπτώσεις.
2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον Καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
3. Η αναγραφή της τιμής, που ίσχυε, πριν τις εκπτώσεις και αυτής, που προκύπτει, από την έκπτωση, είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να "φέρει" δύο τιμές ή την τιμή, που ίσχυε, πριν την έκπτωση και, στο ίδιο καρτελάκι, το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό, όμως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται, στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι σαν συνολικό ποσοστό, στις βιτρίνες των καταστημάτων.
4. Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε, από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.
5. Θα αποβεί πολύ χρήσιμο, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούμε την αγορά, για να δούμε τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
6. Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του.
7. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.
8. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται, σαν "κράχτες". Όταν, όμως, μπαίνουμε, στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
9. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
10. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, στο προϊόν, που αγοράσαμε.
11. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.
12. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί, που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.
Σύμφωνα με την Αγορανομική Διάταξη 14/89, για όλα τα είδη, που εκτίθενται, στις βιτρίνες των καταστημάτων, αναγράφεται, υποχρεωτικά, σε πινακίδα, η τιμή πώλησής τους. Εξαιρούνται, από αυτή την υποχρέωση, τα είδη, που η τιμή τους ξεπερνά τις 2.000 ευρώ ή τα είδη κοσμηματοπωλείου, που πωλούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Δυστυχώς, αρκετοί επαγγελματίες δεν εφαρμόζουν αυτή τη διάταξη.
Σύμφωνα με το νόμο 3377/2005, 30 ημέρες πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, απαγορεύονταν, οι προσφορές. Το καλοκαίρι του 2009, το τότε Υπουργείο Ανάπτυξης κατήργησε την απαγόρευση, χωρίς καμιά προηγούμενη διαβούλευση, με τους καταναλωτές. Αυτή η ρύθμιση, δημιούργησε σύγχυση, στους καταναλωτές, που δε θα γνωρίζουν ποια είναι τελικά, η αρχική, η κανονική τιμή ενός προϊόντος. Υποτίθεται ότι ακόμα και σήμερα, με βάση τα όσα έμειναν, από το νόμο 3377/2005, σε ισχύ, επιτρέπονται, οι προσφορές, για χρονικό διάστημα το πολύ 10 συνεχόμενες ημέρες και για ποσοστό το πολύ 50% του συνόλου των εμπορευμάτων, που διαθέτει το κατάστημα. Σήμερα, βλέπουμε ότι στις βιτρίνες υπάρχει ένα ποσοστό έκπτωσης «κράχτης», το οποίο παραπλανά τους καταναλωτές ότι όλα τα εμπορεύματα έχουν έκπτωση.
Όταν το 2005, ψηφίστηκε ο νόμος 3377, η τότε κυβέρνηση υποσχόταν εποπτεία και ρύθμιση της αγοράς και προστασία των καταναλωτών, από ένα καθεστώς ασυδοσίας, όπου επί 10 μήνες γινόταν εκπτώσεις και προσφορές και δύο μήνες υπήρχαν κανονικές τιμές. Από το 2009, επιστρέψαμε, στο παλιό άναρχο καθεστώς. Δεν μπορεί να υπάρχει το άλλοθι της κρίσης, για παράνομες «προσφορές». Αν, πράγματι, θέλουν να πουλήσουν, σε χαμηλές τιμές, μπορούν να το κάνουν νόμιμα, χωρίς παραπλανητικές τυμπανοκρουσίες.
Ζητούμε από τη σημερινή κυβέρνηση να αποφασίσει ποιος νόμος θα εφαρμόζεται και να διασφαλίσει την εφαρμογή του. Βιώσαμε, στο παρελθόν, αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές, οι οποίες νόθευαν τον υγιή ανταγωνισμό και εξαπατούσαν τους καταναλωτές. Δεν πρέπει να επιστρέψουμε, στο παλιό καθεστώς των πλασματικών εκπτώσεων, όλο το χρόνο, που οδηγούσε στην παραπλάνηση των καταναλωτών.
Καλούμε τους Καταναλωτές να αποφεύγουν να κάνουν τις αγορές τους, από καταστήματα, που δε σέβονται τα δικαιώματά μας, όπως αυτά αναλύονται παραπάνω.
Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής «πλασματικής» έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τηλ. 24610 42282.
Ετικέτες
Προστασία Καταναλωτή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου