Λευτεριά στην Παλαιστίνη

Λευτεριά στην Παλαιστίνη

Βιβλιο επισκεπτων

Ο καιρός

SOCIAL NETWORK

Αναγνώστες

Blog Archive

Καλώς ήρθατε στο προσωπικό μου blog

Αυτό το blog δημιουργήθηκε τόσο για να εκφράσω τις απόψεις μου σε διάφορα θέματα όσο και να γίνει ένας διάλογος πάνω σε αυτές απο όλους εσάς.
Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Αρχίζει η θερινή περίοδος των εκπτώσεων (15 Ιουλίου-31 Αυγούστου). Οι εκπτώσεις δίνουν μία ευκαιρία στους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων, αλλά, συγχρόνως, κρύβουν αρκετές παγίδες. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:

1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.

2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

3. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε πριν τις εκπτώσεις και αυτής που προκύπτει από την έκπτωση είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να “φέρει” δύο τιμές ή την τιμή που ίσχυε πριν την έκπτωση και, στο ίδιο καρτελάκι, το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό, όμως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι σαν συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των καταστημάτων.

4. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.

5. Θα αποβεί πολύ χρήσιμο εάν πριν τις εκπτώσεις επισκεφθούμε την αγορά για να δούμε τις τιμές πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται ως τιμή πριν την έκπτωση είναι πραγματικό.

6. Πριν ξεκινήσουμε για ψώνια πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος από την αγορά του.

7. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε σωστά.

8. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν “κράχτες”. Όταν όμως μπαίνουμε στο κατάστημα αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

9. Αν αγοράζουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια για τους όρους που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

10. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε.

11. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν που επιθυμούμε να αγοράσουμε.

12. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που σκοπεύουν να “ελαφρύνουν” το δικό μας πορτοφόλι.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, για όλα τα είδη που εκτίθενται στις βιτρίνες των καταστημάτων αναγράφεται υποχρεωτικά σε πινακίδα η τιμή πώλησής τους. Εξαιρούνται από αυτή την υποχρέωση τα είδη που η τιμή τους ξεπερνά τις 2.000 ευρώ ή τα είδη κοσμηματοπωλείου που πωλούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Δυστυχώς, αρκετοί επαγγελματίες δεν εφαρμόζουν αυτή τη διάταξη.

Σύμφωνα με το νόμο 3377/2005, 30 ημέρες πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων απαγορεύονται οι προσφορές. Βέβαια στην αγορά επικρατεί ένα αλαλούμ. Με άλλοθι την κρίση ο καθένας κάνει ό,τι θέλει.

Ζητούμε από την κυβέρνηση να διασφαλίσει την εφαρμογή του νόμου. Βιώσαμε στο παρελθόν αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές, οι οποίες νόθευαν τον υγιή ανταγωνισμό και εξαπατούσαν τους καταναλωτές. Δεν πρέπει να επιστρέψουμε στο παλιό καθεστώς των πλασματικών εκπτώσεων όλο το χρόνο που οδηγούσε στην παραπλάνηση των καταναλωτών.

Καλούμε τους καταναλωτές να αποφεύγουν να κάνουν τις αγορές τους από καταστήματα που δε σέβονται τα δικαιώματά μας, όπως αυτά αναλύονται παραπάνω.

Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής «πλασματικής» έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,
στο γνωστό τηλέφωνο 2461042282, από τις 8:30 έως τις 12:30
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This